SILA LIHAT VIDEO INI
MAKLUMAN RASMI ONECENT
PERMOHONAN MENUKAR NO HP ONECALL KEPADA NO HP SEDIA ADA - MNP
Assalamualaikum dan selamat sejahtera....
Kepada semua warga OneCENT yang dihormati dan dikasihi sekelian..
Kepada semua ahli OneCENT yang sedang menggunakan No HP OneCALL, anda sekarang boleh menukar No HP anda yang dahulu (asal) kepada No HP OneCALL. Ini dikenali sebagai Mobile Number Portability - MNP. Ini bermaksud mengekalkan No HP sedia ada walau pun anda telah menukar perkhidmatan Telco yang lain. Berikut dalah beberapa maklumat penting mengenai MNP :
1. Semua No HP Telco layak dilakukan MNP ke No HP OneCALL kecuali No HP keluaga Tune Talk seperti No HP Tune Access, Tune Excel, Halo, OneCALL dan sebagainya.
2. Nama dan No IC yang didaftarkan pada No HP asal mestilah sama dengan nama yang didaftarkan di dalam OneCALL
3. Jika HP asal anda menggunakan perkhidmatan Prepaid, sila pastikan bahawa anda mempunyai baki sekurang-kurangnya RM5.00
4. Jika HP asal anda menggunakan perkhidmatan Postpaid, sila pastikan bahawa anda telah melunaskan semua bil tertunggak anda. Bil semasa akan dihantar kepada anda setelah anda kemudian.
Berikut adalah cara-cara untuk melakukan MNP :
a. Aktifkan Google Play untuk Android atau Play Store untuk iphone
b. Cari (search) Tune Talk
c. Klik pada icon Tune Talk
d. Klik pada butang Install
e. Masukkan No Handphone OneCALL anda pada ruangan 'Mobile Number'
f. klik pada butang 'REQUEST A LOGIN PIN"
g. 4 digit Pin akan dihantar kepada anda melalui SMS ke No Handphone OneCALL anda
h. Masukkan Pin tersebut di ruangan yang disediakan
i. Klik pada 3 garisan di atas sekali sebelah atas
j. Klik More
k. Klik Pada 'Switch to Tune Talk'
l. Pilih Telco asal anda pada ruangan Current Telco ' PLEASE SELECT'
m. Klik pada kotak '+ Add Port in'
n. Masukkan No HP anda pada ruangan 'Existing (TELCO)Mobile Number'
o. Pilih No Tune Talk - jika anda ada banyak No HP Tune Talk
p. Klik pada kotal 'SUBMIT PORT IN'
q. Klik kotak 'PROCEED'
Anda telah berjaya membut permoonan untuk MNP
Anda akan menerima 1 SMS pada HP asal yang mengkehendaki anda melakukan confirmation YES / NO dalam masa sejam (bergantung kepada Telco asal anda)
Selepas itu anda akan menerima 1 SMS yang memaklumkan bahawa permohonan anda sedang diproses.
Anda akan menerima SMS yang memaklumkan bahasa permohonan MNP anda telah berjaya. Mungkin akan mengambil masa beberapa jam atau hari bergantung kepada Telco asal anda.
Sila tukar Sim Kad Telco lama dengan Sim Kad OneCall
Anda boleh menggunakan Sim Kad ini bergantung kepada Pelan Langganan anda seperti biasa.
Untuk menukar No HP ini ke akaun OneCENT anda, sila whatsappkan butiran berikut ke no Helpline OneCENT 011-35936090 :
PERMOHONAN UNTUK MENUKAR NO HPKE AKAUN ONECENT - MNP
Nama :
No IC :
Username :
Wallet Name :
No Hp OneCALL asal :
No Hp Baru :
No HP yang boleh dihubungi :
Proses ini akan dilakukan selewat-lewatnya dalam tempoh 4 jam waktu bekerja 9.00 pagi hingga 6.00 petang - Isnin hingga Jumaat.